Tester uszczelki głowicy

Tester uszczelki głowicy

Uszkodzenie uszczelki pod głowicą – taka diagnoza to oczywiście czarny sen dla kierowców. Nawet wykonana po kosztach naprawa będzie wydatkiem na poziomie nawet tysiąca złotych. W przypadku kompleksowego remontu silnika czterocylindrowego mogą być to koszty na poziomie nawet trzy razy wyższym. Czy samemu można dokonać diagnozy uszkodzenia tego elementu, jakie objawy powinny niepokoić?

Jest sporo różnych symptomów, które mogą wskazywać na niesprawną uszczelkę głowicy. Między innymi należy do tego ubywanie chłodzącego płynu, podnoszenie się stanu oleju czy pojawienie się go w zbiorniczku wyrównawczym.

Gdy dochodzi do pęknięcia uszczelki ciśnienie z cylindrów będzie dostawać się do układu chłodzenia a to może sprawić, że dojdzie do puchnięcia węży. Inna oznaka to również dymienie na biało albo niebiesko z rury wydechowej, tak zwany majonez, który tworzy się na wewnętrznej stronie korka wlewu oleju.

Problem jest w tym, że każdy z takich objawów może świadczyć o konieczności takiej naprawy, ale nie musi. Ubywanie płynu chłodzącego podyktowane może być także wyciekami z miejsc, które są tak naprawdę trudne do zlokalizowania. Za podnoszenie się poziomu oleju odpowiadać może również lejący wtryskiwacz.

Tego typu zjawisko może występować także w silnikach Diesla wyposażonych w filtr cząstek stałych. Wyrokiem nie musi być także biała maź pod korkiem oleju. Ta może pojawić się również w wyniku osadzania się wilgoci i typowa dla silników, które są używane na krótkich dystansach.

Podobnie może to wyglądać jeśli chodzi o olej dostający się do układu chłodzenia. Niektóre auta wyposażone w chłodnice oleju, w których płyn może się mieszać ze środkiem smarnym.

Czy można we własnym zakresie przeprowadzić test, który da 100% pewności co do tego, że jest usterka uszczelki pod głowicą. Jest taka możliwość i pomocny będzie tutaj specjalny chemiczny tester. Ich działanie ma za zadanie wykryć obecność spalin w płynie chłodniczym.

Najczęstsza usterka dotyczy nieszczelności jaka ma miejsce między cylindrem a którymś z kanałów wodnych. Wtedy do silnika dostaje się płyn chłodniczy i z tego wynikają jego ubytki a jednocześnie w układzie chłodzenia rośnie ciśnienie. Początkowo jest to proces powolny i trudno do zauważania.. Jednak prosty test pozwala go diagnozować.

Najprostszy kosztuje kilkadziesiąt złotych. Wydatek nie jest duży szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę to ile można zaoszczędzić na niepotrzebnym remoncie. W komplecie dostajemy przeźroczysty plastikowy syfon, korek do zbiornika wyrównawczego i zbiorniczek z płynem, który reaguje na obecność tlenków węgla. Badanie trwa kilkanaście minut i jest bardzo proste. Należy na zimnym silniki odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i w jego miejsce umieścić gumową zatyczkę i wetknąć w nią plastikowy syfon. Potem tylko nalać odrobinę dołączonego płynu i uruchomić silnik a potem czekać aż silnik osiągnie temperaturę roboczą. Jeśli po kilku minutach płyn zostaje w pierwotnym kolorze to z uszczelką pod głowicą jest ok, jeśli natomiast jest uszkodzona to kolor płynu ulegnie zmianie i wtedy czeka nas kosztowny remont.

http://tool-shop.com.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-jonnesway_eks.a

Previous Wyciskarka wolnoobrotowa na całe owoce
Next Na co zwrócić uwagę kupując gramofon?

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Jak zaparkować bezpiecznie w centrum miasta?

Wielu kierowców obawia się pozostawiania samochodów na ogólnodostępnych parkingach w centrach miast. O czym warto pamiętać wtedy, gdy chcemy zaparkować bez ryzyka? Niektórzy kierowcy nie spotykają się przez długie lata

Motoryzacja 0 Comments

Autokomis – dobre miejsce, żeby kupić auto?

Wyszukanie dobrego samochodu używanego może być dużym problemem, jeśli mamy określone wymagania i nie chcemy z nich rezygnować. Czy autokomis to dobre miejsce, aby znaleźć idealne auto z drugiej ręki?

Motoryzacja 0 Comments

Na co uważać pielęgnując samochód?

Choć nie brakuje kierowców, którym dbanie o własny samochód sprawia ogromną przyjemność, nie zawsze są to osoby, które mają pełną świadomość tego, jak taka troska powinna wyglądać. Teoretycznie, pielęgnacja samochodu

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź