Reklama nie musi krzyczeć „Kup mnie teraz!”

Reklama nie musi krzyczeć „Kup mnie teraz!”

Content marketing to sposób na to, aby sprzedawać produkty lub usługi w mniej natrętny sposób. Budowanie relacji z klientem to proces długotrwały, jednak jego efektem może być to, że sam skorzysta z danej oferty wtedy, kiedy będzie miał na to ochotę.

Szum informacyjny ciągle rośnie, a nasz umysł zaczął się bronić przed milionem napływających komunikatów i cedzić je. Chętniej wybieramy te treści, które nie wyglądają jak standardowa reklama. Co więcej – jesteśmy bardziej skłonni poświęcić swoją uwagę tym informacjom, które mają w sobie konkretną wartość, z jakich może dowiedzieć się ciekawych, przydatnych rzeczy. I na tym właśnie przede wszystkim opiera się filozofia content marketingu.

Zaintrygować odbiorcę

Za intrygującym nagłówkiem musi iść interesująca treść – inaczej czytelnik może przeżyć zawód, czytając dany artykułów bazujący na wytycznych content marketingu. Choć same formaty prezentowanej tematyki oraz metody publikacji ewaluują, to jednak nie zmienia się jedno – proces budowania pozytywnego wizerunku firmy nieodłącznie musi się wiązać z atrakcyjną treścią. Dziś reklama nie musi krzyczeć „Kup mnie teraz!”. Do podjęcia takiej akcji można poprowadzić odbiorcę poprzez narzędzia, jakie daje content marketing. Mogą to być artykuły, e-booki, poradniki, wywiady, pokazy produktów lub ich opisy. Sprawdzą się także przekazy multimedialne: zdjęcia, infografiki, prezentacje, podcasty czy wideo. W social mediach często wykorzystuje się w tym celu memy, posty, vlogi i blogi. W reklamie opartej na content marketingu korzysta się także z materiałów mailingowych czy prowadzonych na żywo webinariach, chat-botach itd. Interaktywne gry, aplikacje czy konkursy również mogą odgrywać rolę narzędzi content marektingu (źródło: https://www.internetum.com/en/revolutionizing-your-business-using-google-trends/).

Efekt – świadomy klient

Celem jest budowanie relacji z klientem, który po jakimś czasie sam uzna, że ma ochotę kupić dany produkt – można wówczas mówić o sukcesie strategii content marketingu. To długotrwały proces, który nie ogranicza się tylko do stworzenia treści, ale obejmuje też wybór i przygotowanie odpowiednich tematów oraz umieszczenie treści w konkretnych kanałach. Oprócz tego przygotowuje się plan dystrybucji i działań promocyjnych. Tego typu działania najlepiej powierzyć specjalistom, którzy na co dzień wdrażają różne strategie marketingowe takim jak np. firma Internetum.

Content marketing pozwala dotrzeć do świadomości odbiorców i zwiększyć rozpoznawalność marki, a także „stworzyć” świadomego klienta. To trend, który zaczyna być coraz bardziej powszechny w sieci.

Previous To prawo jazdy pochodzi z internetu
Next Uderzenie w nielegalny hazard

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Wsparcie informatyczne dla firmy – warto postawić na outsourcing

Bez sprawnie działającego sprzętu, oprogramowania i sieci firma może wpaść w poważne problemy – aby temu zapobiec, warto skorzystać z fachowej pomocy. Dzisiaj większość firm wykorzystuje w codziennej pracy komputery

Strefa Biznesu 0 Comments

Coraz więcej firm z sektora energetycznego inwestuje w rozwiązania informatyczne

W sektorze energetycznym postępuje informatyzacja. Bez narzędzi IT firmy nie będą w stanie sprostać nowym wyzwaniom rynku – ocenia Jacek Piotrowski, dyrektor zarządzający sektora utilities w firmie Sygnity. Zdaniem eksperta najlepiej sprawdzają się

Strefa Biznesu 0 Comments

Czym jest Polski Fundusz Energetyczny FIZAN

Polski Fundusz Energetyczny jest funduszem inwestycyjnym zamkniętym, realizującym w swojej istocie ideę polegającą na budowaniu wartości jego spółek portfelowych, dobranych zgodnie z wartościami oraz kryteriami wyrażonymi w jego statucie. Pośrednio

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!