Reklama nie musi krzyczeć „Kup mnie teraz!”

Reklama nie musi krzyczeć „Kup mnie teraz!”

Content marketing to sposób na to, aby sprzedawać produkty lub usługi w mniej natrętny sposób. Budowanie relacji z klientem to proces długotrwały, jednak jego efektem może być to, że sam skorzysta z danej oferty wtedy, kiedy będzie miał na to ochotę.

Szum informacyjny ciągle rośnie, a nasz umysł zaczął się bronić przed milionem napływających komunikatów i cedzić je. Chętniej wybieramy te treści, które nie wyglądają jak standardowa reklama. Co więcej – jesteśmy bardziej skłonni poświęcić swoją uwagę tym informacjom, które mają w sobie konkretną wartość, z jakich może dowiedzieć się ciekawych, przydatnych rzeczy. I na tym właśnie przede wszystkim opiera się filozofia content marketingu.

Zaintrygować odbiorcę

Za intrygującym nagłówkiem musi iść interesująca treść – inaczej czytelnik może przeżyć zawód, czytając dany artykułów bazujący na wytycznych content marketingu. Choć same formaty prezentowanej tematyki oraz metody publikacji ewaluują, to jednak nie zmienia się jedno – proces budowania pozytywnego wizerunku firmy nieodłącznie musi się wiązać z atrakcyjną treścią. Dziś reklama nie musi krzyczeć „Kup mnie teraz!”. Do podjęcia takiej akcji można poprowadzić odbiorcę poprzez narzędzia, jakie daje content marketing. Mogą to być artykuły, e-booki, poradniki, wywiady, pokazy produktów lub ich opisy. Sprawdzą się także przekazy multimedialne: zdjęcia, infografiki, prezentacje, podcasty czy wideo. W social mediach często wykorzystuje się w tym celu memy, posty, vlogi i blogi. W reklamie opartej na content marketingu korzysta się także z materiałów mailingowych czy prowadzonych na żywo webinariach, chat-botach itd. Interaktywne gry, aplikacje czy konkursy również mogą odgrywać rolę narzędzi content marektingu (źródło: https://www.internetum.com/en/revolutionizing-your-business-using-google-trends/).

Efekt – świadomy klient

Celem jest budowanie relacji z klientem, który po jakimś czasie sam uzna, że ma ochotę kupić dany produkt – można wówczas mówić o sukcesie strategii content marketingu. To długotrwały proces, który nie ogranicza się tylko do stworzenia treści, ale obejmuje też wybór i przygotowanie odpowiednich tematów oraz umieszczenie treści w konkretnych kanałach. Oprócz tego przygotowuje się plan dystrybucji i działań promocyjnych. Tego typu działania najlepiej powierzyć specjalistom, którzy na co dzień wdrażają różne strategie marketingowe takim jak np. firma Internetum.

Content marketing pozwala dotrzeć do świadomości odbiorców i zwiększyć rozpoznawalność marki, a także „stworzyć” świadomego klienta. To trend, który zaczyna być coraz bardziej powszechny w sieci.

Previous To prawo jazdy pochodzi z internetu
Next Uderzenie w nielegalny hazard

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Tanie OC w Warszawie? Istnieje?

Kierowcy w Warszawie mogą narzekać na wiele rzeczy – duże korki, ciągłe remonty czy wysokie ceny paliw bynajmniej nie nastrajają optymistycznie. Podobnie drogie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, które dla wielu

Strefa Biznesu 0 Comments

99rent zmienia się na dobre!

99rent – jedna z czołowych firm z branży automotive, odświeża wizerunek marki i wprowadza nową identyfikację wizualną. Zmiana logo jest ukoronowaniem procesów, jakie zaszły w firmie w ostatnich miesiącach, a

Strefa Biznesu 0 Comments

Gastrobiznes w Warszawie? Dlaczego nie!

Można powiedzieć, że jedzenie zawsze będzie miało wzięcie. Wpisuje się ono w naturalne podstawowe ludzkie potrzeby. Szczególnie teraz, gdy jest moda na świadome odżywianie się, odkrywanie kuchni świata czy tzw.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź