Pozbywanie się rdzy z karoserii

Pozbywanie się rdzy z karoserii

Korozja to temat, z którym wielu kierowców jeszcze się nie zetknęło, ale prędzej czy później dopadnie ona także ich samochody, albowiem takie zjawisko pojawia się po dłuższym czasie eksploatowania samochodu. Korozja, czyli utlenianie się metali, jest zjawiskiem zupełnie naturalnym. Każdy metal, który wystawiony jest na działanie tlenu, będzie z czasem z nim reagował, co spowoduje powstanie na jego powierzchni warstwy tlenku. Najbardziej znany tlenek metalu, charakterystycznie pomarańczowa substancja powstająca z połączenia żelaza i tlenu, to oczywiście swojska rdza. Jeśli na nią nie zareagujemy, będzie ona dosięgać coraz głębszych warstw metalu, aż doprowadzi do powstania dziury. W przypadku samochodu rdzewienie jest szczególnie niebezpieczne, ponieważ jego karoseria zbudowana jest z cienkich blach, które rdza jest w stanie zjadać momentalnie. Pozbywanie się rdzy z karoserii tylko pozornie jest proste, ponieważ największym wyzwaniem jest nie tyle zabicie rdzy, co upewnienie się, że nie powróci.

Dlaczego karoseria rdzewieje?

Mówiąc najprościej, pozbywanie się rdzy z karoserii jest konieczne dlatego, że karoseria jest metalowa. Najczęściej wykonana jest ze stali, czyli z żelaza z domieszkami, co oznacza, że prędzej czy później dojdzie do procesu korozji. Producenci samochodów oczywiście bardzo mocno starają się blokować ten proces. Najważniejszy jest tu lakier, czyli wielowarstwowa powłoka nałożona na karoserię, która ma za zadanie oddzielać metal od tlenu. Niestety, w wyniku działania czynników mechanicznych lub chemicznych, powłoka ta może ulec uszkodzeniu, przez co tlen uzyska dostęp do gołego metalu i reszta jest historią. Co w praktyce należy zrobić?

Usuwanie korozji

Jeśli korozja ma charakter niewielkiego nacieku, możemy poradzić sobie często sami. Pozbywanie się korozji z karoserii to w pierwszym kroku działanie mechaniczne, ponieważ należy usunąć wszystkie elementy dotknięte korozją. Trzeba po prostu zetrzeć rdzawe tlenki ze srebrzystego metalu, co oznacza też odsłonięcie części lakieru. Następnie należy nałożyć specjalne podkłady ochronne i nową warstwę lakieru zewnętrznego. Zazwyczaj jednak, jeśli już dojdzie do wyraźnej korozji, za jej usuwanie powinien wziąć się specjalista-blacharz, który będzie wiedział, jak dokładnie oczyścić miejsce zajęte rdzą i w jaki sposób dokładnie je potem zabezpieczyć.

Lepiej zapobiegać niż leczyć

W przypadku korozji znacznie ważniejsze jest jej zapobieganie niż późniejsze usuwanie, ponieważ pozbywanie się rdzy z lakieru to zawsze proces niszczący dla samochodu i nieraz dość drogi lub bardzo drogi. Utrzymywanie samochodu w czystości, regularne woskowanie oraz reagowanie na wszystkie uszkodzenia powłoki lakierniczej to podstawa. Warto też wiedzieć, że wszystkie samochody posiadają specjalne dojścia serwisowe zaprojektowane tak, by wprowadzać do nich specjalne środki przeciwko rdzy. Są to mieszanki wosków i olejów. Wprowadzenie takiego środka pozwala zmniejszyć ryzyko poswatania korozji lub przynajmniej opóźnić je w czasie.

Zobacz także porady specjalistów z powlokihydrofobowe.com.p >>

Previous Hurtownia fryzjerska, czyli salon fryzjerski w rozsądnych cenach
Next Smog Alert w Warszawie! Użyj jonów ujemnych dla czystego powietrza w Twoim domu

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Miasto planuje rozbudowę węzłów komunikacyjnych i linii tramwajowych

Zgodnie z harmonogramem, w 2019 roku mają być gotowe dwa kolejne odcinki II linii warszawskiego metra. Po trzy stacje na Woli i Targówku powstaną łącznym kosztem 2,2 mld zł. Stołeczny Ratusz pracuje obecnie

Motoryzacja 0 Comments

Leasing i wynajem długoterminowy – samochód dla firmy

Nie dla każdej firmy zakup samochodów służbowych jest najkorzystniejszym wyjściem. Czasami o wiele lepiej jest zdecydować się na leasing lub wynajem, zwłaszcza, że w Polsce wciąż przybywa firm oferujących takie

Motoryzacja 1Comments

Polacy popierają ideę elektrycznej motoryzacji

Około 70 proc. ankietowanych popiera przedstawioną przez resort energii ideę budowy polskiego samochodu elektrycznego. Głównym argumentem przemawiającym za przesiadką ze spalinowego auta na napędzane prądem są potencjalne oszczędności podczas użytkowania. Ważnym

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź