Gastrobiznes w Warszawie? Dlaczego nie!

Gastrobiznes w Warszawie? Dlaczego nie!

Można powiedzieć, że jedzenie zawsze będzie miało wzięcie. Wpisuje się ono w naturalne podstawowe ludzkie potrzeby. Szczególnie teraz, gdy jest moda na świadome odżywianie się, odkrywanie kuchni świata czy tzw. street food. Dlatego jeśli nie wiesz, jaki biznes otworzyć w stolicy – otwórz gastrobiznes.

W związku z rosnącym trendem żywieniowym, a także coraz większą otwartością młodych Polaków do otwierania własnych działalności i życia w pełni na własną rękę, przedstawiamy kilka wskazówek i sposobów na otwarcie gastrobiznesu.

  1. Zakładanie biznesu z punktu widzenia prawa

Jeżeli chcesz otworzyć lokal gastronomiczny, możesz to zrobić w kilku następujących formach prawnych: działalności jednoosobowej, spółki osobowej lub kapitałowej, albo w formie spółdzielni. Pierwsza opcja jest najczęściej wybierana, ze względu na szybką rejestrację i prostą obsługę księgową, a także mniejsze koszty. Działalność taką rejestruje się w urzędzie miasta lub gminy w ciągu jednego dnia, a jej właścicielem może być tylko jedna osoba. Na działalność jednoosobową przysługują różnorodne dotacje z budżetu miasta czy Unii Europejskiej. Podobną w prostocie i „obsłudze” formą biznesu jest spółka osobowa.

Nieco więcej komplikacji staje przed nami w przypadku zakładania spółki cywilnej, która może być prowadzona przez kilka osób, np. rodzinę, a jeszcze więcej w przypadku spółki handlowej. Wybór formy zależy od indywidualnego biznesplanu.

W przypadku zakładania lokalu gastronomicznego, musimy spełnić jeszcze dodatkowe wymagania związane z jego wyposażeniem, warunkami na miejscu i czystością. Chodzi tu głównie o wymogi sanitarne, które reguluje ustawa z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia, a których realizacja umożliwia otrzymanie pozwolenie od Sanepidu. Musimy to zrobić najpóźniej dwa tygodnie przed otwarciem działalności. Do otrzymania pełnej zgody ze strony Sanepidu, musimy przygotować też takie dokumenty, jak: projekt budowlany, projekty branżowe i technologiczne uzgodnione z rzeczoznawcami, czy protokół ze sprawdzenia wentylacji obiektu. Dodatkowo, jeśli chcemy sprzedawać wyroby alkoholowe, musimy wcześniej otrzymać specjalną koncesję na alkohol (patrz: ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi). Jeśli natomiast chcemy puszczać w nim dodatkowo muzykę, w jakikolwiek celu, która nie jest naszą własnością, musimy opłacić i otrzymać specjalną licencję od ZAiKSu. Trochę tego jest, ale są to standardowe procedury, których nie unikniemy, a dzięki cyfryzacji zajmują one coraz mniej czasu.

  1. Pomysły na gastrobiznes w Warszawie

Jeśli chcesz otworzyć lokal gastronomiczny w Warszawie, weź pod uwagę to, co jest teraz w modzie. Nie musi być to więc duża restauracja czy szykowny drink-bar – możesz skupić się na jednym produkcie i sprzedawać go w unikalnej formie. Przede wszystkim kieruj się tym co lubisz, i tym co jest trendy. Co może być teraz na topie? Na przykład:

– sprzedaż kanapek – kanapki sprzedają się masowo i codziennie w Warszawie, ponieważ mieszkańcy często nie mają czasu ich przygotować, a są tanie i smaczne. Największy dochód można uzyskać w okolicach biur pracowniczych czy miejsc turystycznych, szczególnie w godzinach porannych. Sieć sprzedaży możesz rozwinąć także o maszyny vendingowe.

– lodziarnia – wyrastają teraz jak grzyby po deszczu, szczególnie te, które produkują lody w sposób tradycyjny. Małe lokale prześcigają się w smakach – znajdziemy więc zarówno lody jarmużowe, jak i te o smaku Milky Way czy Marsa. Minusem lodziarni, jeśli nie znajduje się budynku publicznym, jest jej sezonowa działalność.

– burgerownia – kolejny hit ostatnich lat, istnieją już nawet w formie vege czy fruit, ale zawsze możesz dorzucić do tej palety swój pomysł na pysznego burgera i zacząć go sprzedawać w dobrym miejscu. Sukces gwarantowany!

– naleśnikarnia – brzmi banalnie, ale w Warszawie nie ma wielu dobrych naleśnikarni. Przykładem tego mogą być tłumy przed lokalem Manekin, które czekają na wolny stolik i swoją porcję naleśników. Jest więc na nie popyt – wystarczy tylko lekko się wyróżnić.

– food truck – przykład gastrobiznesu, który jest niezależny i teoretycznie może być tam, gdzie chce. Teoretycznie, bo food truck nie może parkować sobie gdzie chce – musi otrzymać na to specjalne pozwolenie, o które nie zawsze łatwo w urzędzie miasta, oraz dodatkowo je opłacić. Dużym plusem posiadania food trucka jest możliwość np. objechania popularnych festiwali muzycznych czy kurortów, dzięki czemu łączymy przyjemne z pożytecznym.

  1. Nie masz pomysłu? Pizza zawsze wypali!

Jeśli nie masz pomysłu na biznes i nie chcesz za bardzo kombinować, pewnym wyborem zawsze będzie pizza. Ludzie po prostu uwielbiają pizzę i przestaje ona być domeną wyłącznie studentów. Pizzerie w Warszawie występują w różnej formie, od klasycznych włoskich, przez lokale sieciowe jak Domino’s Pizza (często wymieniana jako najlepsza pizzeria w Warszawie) po miejsca oferujące pizzę w rożku! Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że by otworzyć pizzerię w Warszawie, nie musisz znać się na robieniu pizzy. Wszystkiego nauczyć Cię mogą np. Entuzjaści pizzy  związani z lokalem Dominos, którzy wprowadzą Cię w świat okrągłych ciast. Lokal ten, jak i kilka innych sieciówek, oferuje też przyjazną i czytelną propozycję franczyzy, co często jest najprostszą drogą, by otworzyć własny gastrobiznes w Warszawie i cieszyć się finansową niezależnością!

Previous Napadał na starsze kobiety. Został tymczasowo aresztowany
Next Nie miał gdzie zaparkować, "w odwecie" zniszczył inne samochody

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Tanie OC w Warszawie? Istnieje?

Kierowcy w Warszawie mogą narzekać na wiele rzeczy – duże korki, ciągłe remonty czy wysokie ceny paliw bynajmniej nie nastrajają optymistycznie. Podobnie drogie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, które dla wielu

Strefa Biznesu 0 Comments

Nie kłopocz się dostawą za granicę

Standardowe przesyłki zagraniczne wysyłane za pośrednictwem poczty czy kurierów charakteryzują się tym, że są drogie, w dodatku czas ich dostawy wynosi co najmniej kilka dni. Nie stanowi to oczywiście problemu

Strefa Biznesu 0 Comments

Osiedle Forma Inwestycją Miesiąca w Warszawie!

Warszawska dzielnica – Praga Południe cieszy się bardzo dużą popularnością. Przyciąga nowych mieszkańców, a co za tym idzie deweloperów, którzy stawiają tam nowe budynki. Ci, którzy nie chcą pozostać w

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!